-
فروشنده :
کاربر
-
- کد فایل : 48402
- فرمت فایل دانلودی : .docx
- تعداد مشاهده : 11.2k
دسته بندی فابل ها
آخرین فایل ها
- بیشتر -دانلود پیشنهاد ارزشیابی راهکار های بهبود فرایند یاددهی درس علوم اجتماعی

پیشنهاد ارزشیابی درس مطالعات اجتماعی
پیشنهاد ارزشیابی اهکار های بهبود فرایند یاددهی درس علوم اجتماعی
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات 19 صفحه
ردیف | نام پیشنهاد ارزشیابی | تعداد صفحات | فرمت |
1 | پیشنهادی ارزشیابی راهکار های بهبود فرایند یاد دهی درس علوم اجتماعی
| - | ورد قابل ویرایش |
2 | پیشنهادارزشیابی جذاب نمودن درس علوم اجتماعی | - | ورد قابل ویرایش |
3 | پیشنهادات ارزشیابی برای جذاب بودن معلم | - | ورد قابل ویرایش |
4 | طرحها و پیشنهادات در مورد شیوه های انگیزشی خلاق در درس مطالعات اجتماعی |
| ورد قابل ویرایش |
6 | تعداد کل صفحات | 19 |
|
1. راهکار های بهبود فرایند یاد دهی درس علوم اجتماعی :
بسیاری از معلمین درس علوم اجتماعی را درس حفظی می دانند و سعی میکنند هنگام تدریس بیشتر از روش سخنرانی استفاده کنند به همین دلیل شاهد کند بودن فرایند یادگیری در این درس هستیم . در درس علوم اجتماعی مانند سایر درسها برای آموزش آن به وسایل متفاوتی نیاز است . چرا که مجموعه ای از این وسایل متضمن آموزش بهتر و یادگیری عمیق تر است . یکی از انواع مهارت ها در تدریس هر درسی مهارت استفاده از وسایل کمک آموزشی مربوط به درس جهت مطالعه آن درس است .
جریان آموزش فعالیتی است که بوسیله معلم و یادگیرنده توأما انجام می گیرد ولی در تجزیه و تحلیل نهایی یادگیری که نتیجه آموزش است بوسیله یادگیرنده صورت می گیرد در واقع معلم روش یادگیری را آموزش می دهد نه صرفا موضوع درس را . موفقیت در امر آموزش به عواملی چون معلم ، وسایل آموزشی و یادگیرنده و تعامل بین آنها بستگی دارد
بنابر این برای اینکه در درس علوم اجتماعی شاهد یادگیری بهتری باشیم راهکار های زیر ارائه می شود :
1 – بیان هدف درس برای دانش آموز
2 – جلب توجه دانش آموزان
3 – نگه داشتن دانش آموزان در حالت مشارکت و فعال
4 – استفاده از روش های نوین فعال تدریس
5 – استفاده از بازدید علمی
6 – تشویق دانش آموزان به کار گروهی و هدابت آنها برای استفاده از توانایی همدیگر
7 – استفاده از تابلو های آموزشی
8 – استفاده از فیلم های کوتاه ویدیویی و سی دی های آموزشی
9 –